Чат-боти: 5 трендів 2021 року #3 | Raiffeisen Bank Aval Чат-боти: 5 трендів 2021 року #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Чат-боти: 5 трендів 2021 року #13 | Raiffeisen Bank Aval Чат-боти: 5 трендів 2021 року #14 | Raiffeisen Bank Aval Чат-боти: 5 трендів 2021 року #15 | Raiffeisen Bank Aval Чат-боти: 5 трендів 2021 року #16 | Raiffeisen Bank Aval Чат-боти: 5 трендів 2021 року #17 | Raiffeisen Bank Aval Чат-боти: 5 трендів 2021 року #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
16 Лютого 2021

Чат-боти: 5 трендів 2021 року

На які нововведення і правила месенджер-маркетингу звернути увагу, якщо ви плануєте працювати з чат-ботами в цьому році?

Конверсія прочитання повідомлень в чат-ботах вища, ніж в розсилках. Тому чат-боти будуть ще популярнішими у 2021 році як інструмент ремаркетингу, впевнений Володимир Богдан, технічний директор агентства «Формула продажів». Експерт виділив 5 головних трендів, які слід враховувати підприємцям.


1) Нові обмеження в Facebook з 16 грудня

Через нову політику конфіденційності не можна запускати бот через JSON, не можна отримувати статистику за прочитаннями надісланого повідомлення. Ім'я користувача і аватарка не підзавантажуються в чат-бот платформу, не видно стать і вік. Ці обмеження торкнулися всіх користувачів, у яких у профілі вказана країна проживання одна з європейських. Якщо хоча б один з адміністраторів сторінки зафіксований як такий, що знаходиться на території ЄС, ваші сторінки теж можуть потрапити під ці правила.

Не можна додавати бот в месенджер, в який людина потрапляє з рекламного оголошення. Бувають проблеми з відправлення в боті посилань. Не можна відправляти голосові і відеоповідомлення.

Повідомлення можна надсилати протягом 24-годинного вікна спілкування з користувачем. В іншому разі обов'язкові інтент-діалоги - аналоги тегів. Складно відрізнити оплачуваний рекламний контент від звичайного. Тому Богдан рекомендує міняти схеми залучення трафіка, попередньо прогріваючи людей через посадочні сторінки.


2) Офіційні боти в Instagram

Спілкування з клієнтами поки ведеться в директі, але вже анонсовано створення функціоналу чат-ботів, команда компанії працює над бета-тестуванням Instagram API - і вже можна залишити заявку і стати в чергу на додавання Instaбота. Експерт рекомендує бути обережнішими з «сірими» ботами, тому що почастішали випадки, коли акаунт блокують за їх використання, і тоді пропадають всі контакти і листування. Є сертифіковані партнери Facebook, які працюють над автоматизацією в Instagram. Поки що багато питань щодо анонсованого в 2019 році об'єднання месенджерів Facebook, Instagram і WhatsApp в одну систему.


3) Інтеграція чат-ботів з CRM/ERP-системами, сервісами

Чат-боти - це один з інструментів маркетингу, тому вони повинні бути суміщені з іншими інструментами роботи з клієнтом. Найчастіше чат-боти інтегровані з сайтом, де люди залишають свої контакти. На сайтах залишаються UTM-мітки за джерелом трафіка, і ці дані переносяться в чат-бот, потім CRM, щоб повністю відстежити шлях клієнта.

Найчастіше «Формула продажів» проводить інтеграцію чат-ботів з сайтом через прямі API-запити, рідше використовує готові конструктори.

Стандартна схема інтеграції для ефективного управління рекламною кампанією, на думку експерта, така: лендінг - підписка на чат-бот - вебінар-платформа - підписка на воронку в боті - відображення CRM - інтеграція оплати.

Існують різні можливості інтеграції ботів: коробкові, стандартні, конструктори або самописні під сайт, але в будь-якому разі треба розуміти, звідки в наш бот приходять люди, які вчиняють дії і купують. Треба підприємцю продумати, які дані передавати, як повинно працювати - а програмісти напишуть скрипт. Тоді додаткових витрат на обслуговування такі скрипти, вбудовані в сайт, не вимагають.


4) Наскрізна аналітика

Месенджери - інструмент маркетолога, треба розуміти, скільки грошей приносять чат-боти. Можна завантажувати дані з Google Analytics і дивитися, як чат бот веде людей на сайт, які конверсії та воронки працюють і скільки заявок в результаті зроблено.

Можна використовувати спеціальні інструменти наскрізної аналітики Google Data Studio, MS Power BI. Для об'єднання з ботом потрібен персональний ідентифікатор клієнта-власника. Можливі події для відстеження: витрати на рекламу, підписка на бот, заявка в боті, оплата в боті. Аналітика виглядає як дашборди з графіками і діаграмами.


5) Інтеграція чат-ботів з Email, SMS, голосовими ботами.

У інфобізнесі, e-comers продажу послуг, особливо в освітній сфері, трендом є гібридні воронки - кросплатформний дотик через рекламу Facebook, Instagram, контекстну, Email-розсилки, чат-боти. Наприклад, система ретаргетингу може працювати так: якщо людина читала статтю на вашому сайті, підписалася на чат-бот, то таргетована реклама в Facebook не дає їй забути вас. Можуть додаватися push-повідомлення, SMS, листи. Так підвищується конверсія на 20-30% за різними кейсам.

Найдешевший спосіб залучення уваги клієнта, за даними Богдана, - таргетована реклама в Facebook, далі йде органіка через сайт. Коли надходить API-запит на сервери «Фейсбук», то користувач фіксується як підписник і зараховується як конверсія в статистиці. Це дозволяє налаштовувати таргетовану рекламу на людей, які цікавляться продуктом. Можливості Pixel Facebook використовуються в чат-ботах. Головне, щоб людина підписалася на чат-бот, натиснувши тег start в «Телеграм» і Facebook або прийнявши повідомлення у Viber.

«Чат-боти самі по собі не продають, - підкреслює Володимир Богдан. - Вони збільшують трафік і конверсію за рахунок ремаркетингу та оптимізації маркетингової комунікації. Єдина маркетингова модель не дає клієнтові піти. Головне - не набриднути і не стати нав'язливим».