Чи може ФОП - загальносистемник піти у відпустку? #3 | Raiffeisen Bank Aval Чи може ФОП - загальносистемник піти у відпустку? #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Чи може ФОП - загальносистемник піти у відпустку? #13 | Raiffeisen Bank Aval Чи може ФОП - загальносистемник піти у відпустку? #14 | Raiffeisen Bank Aval Чи може ФОП - загальносистемник піти у відпустку? #15 | Raiffeisen Bank Aval Чи може ФОП - загальносистемник піти у відпустку? #16 | Raiffeisen Bank Aval Чи може ФОП - загальносистемник піти у відпустку? #17 | Raiffeisen Bank Aval Чи може ФОП - загальносистемник піти у відпустку? #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
09 Серпня 2019

Чи може ФОП - загальносистемник піти у відпустку?

Підприємець у будь-який зручний для нього час може піти у відпустку. Чи потрібно це оформляти документально і чи звільняється він при цьому від сплати податків, розглянемо в цій консультації.

Піти у відпустку ФОП може в будь-який час і на будь-який термін, виходячи зі своїх бажань і можливостей. І ось чому. Підприємець у своєму бізнесі не є найманим працівником. Для останнього право на відпустку і порядок її надання регулюється нормами КЗпП та законом про відпустки. На відміну від найманих працівників, ФОП організовує свою діяльність на свій страх і ризик (ст. 42 ГКУ), і на його відпустку не поширюються норми КЗпП та закону про відпустки. Тому він не веде на себе кадрову документацію, як для найманих працівників. Він не зобов'язаний оформляти на себе графік відпусток, наказ на відпустку, нараховувати собі відпускні тощо. Але при цьому не слід забувати про те, що на відміну від найманих працівників, які на час відпустки звільняються від виконання всіх своїх посадових обов'язків, у ФОП бізнес продовжує здійснюватися. Його обов'язки зі своєчасної сплати податків, подання звітності, розрахунків з контрагентами та найманими працівниками на період відпустки не припиняються.

Щоб не виникло проблем під час відпустки, заздалегідь можна спланувати або узгодити терміни розрахунків з постачальниками, а ось терміни звітності та виплати зарплати працівникам (за їх наявності) змінити не можна. Але допомогти в цьому може бухгалтер або інший працівник, наділений відповідними повноваженнями. Якщо підприємець використовує працю найманих працівників, то на період своєї відпустки йому також необхідно призначити уповноважену особу, оформивши відповідне розпорядження і нотаріально посвідчену довіреність на представлення його інтересів.

Стаття 177 ПКУ не містить ніяких звільнень від сплати податків та подання звітності за період відпустки підприємця.

Якщо у ФОП є наймані працівники, бізнес не зупиниться і тимчасова відсутність ФОП на сплаті податків не позначиться. Якщо ФОП працює один і в якомусь місяці не отримає дохід через відпустку, то це вплине тільки на розмір чистого доходу за квартал (відповідно, і на розмір авансового платежу з податку на доходи (далі - ПДФО) за цей квартал).

Нагадаємо, що загальносистемники щоквартально сплачують ПДФО у вигляді авансових платежів. Розраховується розмір цього платежу від суми чистого доходу, фактично отриманого за квартал і зазначеного в Книзі доходів і витрат. Граничні терміни сплати авансових платежів з ПДФО: за I квартал - 19.04., за II квартал - 19.07., за III квартал - 9.10. і за рік - 19.02. наступного календарного року. Але податки можна заплатити і перебуваючи у відпустці, якщо у підприємця є інтернет-банкінг, головне не пропустити терміни.

Новостворені ФОП і ФОП, які перейшли з початку кварталу з єдиного податку на загальний, зобов'язані також за підсумками кварталу подати декларацію про доходи. Терміни її подання: за I квартал - не пізніше 09.05., за II - не пізніше 09.08., за III - не пізніше 09.11., за IV (за рік) - не пізніше 09.02. наступного календарного року. Але і в цьому випадку допомогти може інтернет, якщо у ФОП є ЕЦП і договір з податковою на подання звітності в електронній формі.

ЄСВ сплачується щоквартально не пізніше 20 числа місяця, наступного за кварталом. Але чинне законодавство не забороняє підприємцю сплатити його авансом до від'їзду у відпустку. Розмір платежу повинен бути не менше мінімального страхового внеску за місяць.

Військовий збір сплачується тільки за підсумками року, тому відпустка протягом року не порушить термінів його сплати.

На закінчення зазначимо, що відпустка підприємця не повинна стати причиною порушення термінів сплати інших податків і зборів та подання звітності (наприклад, акцизного податку, ПДВ, рентної плати та ін.). Тому, збираючись у відпустку, рекомендуємо вивчити календар подання звітності та сплати податків, зборів та внесків на місяць відпустки.