EQ лідера #3 | Raiffeisen Bank Aval EQ лідера #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
EQ лідера #13 | Raiffeisen Bank Aval EQ лідера #14 | Raiffeisen Bank Aval EQ лідера #15 | Raiffeisen Bank Aval EQ лідера #16 | Raiffeisen Bank Aval EQ лідера #17 | Raiffeisen Bank Aval EQ лідера #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
11 Листопада 2019

EQ лідера

Більшого успіху досягають не лідери з високим IQ, а керівники з розвиненим емоційним інтелектом (EQ), стверджують дослідники. EQ – це здатність людини відчувати та розуміти власні й чужі емоції, а також управляти настроєм, який вони викликають. Залежно від рівня розвитку цієї якості менеджер створюватиме в команді резонанс чи дисонанс. А це впливає на мікроклімат в колективі та фінансові показники, зокрема на коефіцієнт рентабельності продажів, зростання доходів, ефективність та продуктивність.

Резонанс VS Дисонанс

Дисонансні лідери знеохочують співробітників, вбивають їхній запал, що призводить до плинності кадрів. Резонансні лідери – це керівники, які відчувають настрій колективу і спрямовують його емоції в позитивне русло. Вони надихають на роботу та сприяють створенню позитивної атмосфери в команді.

Залежність бізнес-показників від EQ лідерів

  • Кожен відсоток поліпшення настрою персоналу збільшує дохід компанії на 2%.
  • 50-70% того, як працівники сприймають атмосферу в компанії, визначають дії її керівника.
  • На 300% зростає кількість новинок та інновацій, на 33% – прибутковість, на 37% – продажі в «резонансних» компаніях.
  • На 3-4% зростає показник подовження страхових угод у страховиків, які працюють в компаніях з позитивною атмосферою.

Складові EQ

Деніел Гоулман, Річард Бояціс та Енні Маккі у своїй книзі «Емоційний інтелект лідера» називають чотири основні складові EQ лідера та 19 пов`язаних з ними навичок. Щоправда, досконально опанувати їх усіх неможливо. Навіть найбільш ефективні менеджери володіють приблизно шістьома. Та знати їх і працювати над їхнім розвитком надзвичайно важливо.

Самосвідомість

Емоційна самосвідомість: уміння зчитувати свої емоції та визначати їхній вплив.

Точна самооцінка: розуміння своїх сильних та слабких сторін.

Упевненість у собі.

Самокерування

Емоційний самоконтроль.

Відкритість.

Гнучкість.

Цілеспрямованість.

Ініціативність.

Оптимізм.

Соціальна свідомість

Емпатія – співпереживання.

Відчуття організації: бути в курсі актуальних подій, стежити за ухваленням рішень та за тим, що відбувається в компанії.

Служіння: уміння помічати і задовольняти потреби клієнтів, партнерів, колективу тощо.

Керування взаєминами

Натхненне лідерство: вміти спрямовувати та мотивувати людей.

Вплив: володіння тактиками переконання.

Розвиток здібностей інших людей.

Каталізатор змін.

Врегулювання конфлікту.

Налагодження зв`язків.

Командна робота та співпраця.

Робота над EQ

Емоційний інтелект можна й потрібно розвивати. Оскільки емоція – це несвідома реакція на ту чи іншу подію або ситуацію, ними ми управляти не можемо. Але можемо керувати настроєм, який вони викликають. Тому лідеру потрібно:

  • Навчитися керувати своїм настроєм, оскільки він дуже «заразний» – особливо душевний стан лідера впливає на групу. Якщо ви навчитеся цього, то зможете ефективно керувати колективом, враховуючи його настрій та поведінкові реакції.
  • Випромінюйте позитивні почуття, які створюють атмосферу довіри, комфорту і справедливості. Навіть якщо ваш опонент роздратований чи поводиться по-хамськи. Справа в тому, що в мозку людини є мигдалеподібне тіло, яке відповідає за страх і гнів. Якщо в конфліктній ситуації ви зберігаєте спокій, ваше мигдалеподібне тіло посилає сигнали спокою мигдалеподібному тілу роздратованого співрозмовника, і його гнів починає згасати. Таке самокерування також може передаватися від лідера до команди.
  • Не робіть різких кроків, коли у вас зашкалюють емоції. Пам`ятайте, що будь-яка емоція спадає максимум за 12 хвилин. Перечекайте цей час, а потім приймайте рішення, продовжуйте перемовини тощо.
  • Працюйте з установками, що викликають ту чи іншу емоцію. Спробуйте зрозуміти, чому ви дратуєтеся, відчуваєте приниження, втрачаєте самоконтроль тощо. Керування установками дозволяє керувати розумом – як власним, так і інших людей. Що своєю чергою допомагає знизити агресію в колективі, напругу, примирити людей у конфліктній ситуації тощо.
  • Зважайте на почуття інших. Це дасть змогу ухвалювати виважені рішення, які допоможуть спрямувати ці почуття у правильне русло, викликати резонанс серед співробітників.
  • Слухайте. Найкращі в спілкуванні ті, хто вміють слухати. Саме вміння почути іншого – головна сила демократичного лідера. Він знає, як загасити конфлікти і створити відчуття гармонії в команді.

Щоб ваш бізнес був успішним, потрібно працювати не лише над розвитком менеджерських здібностей та поглибленням фахових знань, але й над розвитком емоційного інтелекту.