Ідея для бізнесу: телемедицина, або «лікар у смартфоні» #3 | Raiffeisen Bank Aval Ідея для бізнесу: телемедицина, або «лікар у смартфоні» #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Ідея для бізнесу: телемедицина, або «лікар у смартфоні» #13 | Raiffeisen Bank Aval Ідея для бізнесу: телемедицина, або «лікар у смартфоні» #14 | Raiffeisen Bank Aval Ідея для бізнесу: телемедицина, або «лікар у смартфоні» #15 | Raiffeisen Bank Aval Ідея для бізнесу: телемедицина, або «лікар у смартфоні» #16 | Raiffeisen Bank Aval Ідея для бізнесу: телемедицина, або «лікар у смартфоні» #17 | Raiffeisen Bank Aval Ідея для бізнесу: телемедицина, або «лікар у смартфоні» #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
22 Вересня 2020

Ідея для бізнесу: телемедицина, або «лікар у смартфоні»

Піонером у телемедицині стала Норвегія. В цій країні почали використовувати сервіс, щоб дати доступ до медичних послуг жителям віддалених районів. У Франції оцінили такі можливості й запровадили дистанційне медичне консультування моряків. Далі телемедицина почала активно розвиватися в інших країнах. Сьогодні сервіс «лікар в смартфоні» став трендом. Так, за останні 5 років обсяг світового ринку телемедицини збільшився вдвічі і становить 35 млрд доларів. За попередніми оцінками експертів, у 2021 році він сягне 40 млрд доларів.

І ще трохи статистики. 74% американських роботодавців, штат яких налічує понад 200 працівників, оплачують своїм співробітникам страховий поліс, що включає послуги телемедицини. А найбільший у Штатах майданчик з телемедицини Teladoc щотижня обслуговує понад 100 тис. пацієнтів. Під час пандемії коронавірусу саме консультації з «віртуальними» лікарями, на думку Центру контролю та профілактики захворювань США, допомагали американцям ідентифікувати симптоми, характерні для COVID-19.

Переваги сервісу

Пандемія коронавірусу сприяла зростанню інтересу до телемедицини й в Україні. І це не дивно. По-перше, такий формат консультування з лікарем є абсолютно безпечним – повністю виключається контакт як з іншими пацієнтами, так і з самим лікарем. По-друге, під час карантинних обмежень, коли добратися до лікарні було проблематично, отримання консультацій через смартфон – хороша альтернатива класичному прийому в клініці.


Телемедицина – це метод надання послуг з медичного обслуговування там, де відстань є критичним чинником. Послуги здійснюються медичними працівниками з використанням інформаційно-комунікаційних технологій з метою отримання інформації, необхідної для діагностики, лікування і профілактики захворювання.


Бізнес-можливість

Сервіс телемедицини – це опція, що може стати новим перспективним напрямком як для профільних бізнесів (клініки, медичні установи тощо), окремих лікарів – ФОП, яких останнім часом стало доволі значна кількість, лабораторій тощо, так і для компаній, що надають медичні послуги як супутні в своєму портфелі (страхові компанії, туристичний бізнес тощо).

«Раніше ми займалися відкриттям клінік однієї з всеукраїнських мереж. Нещодавно спільно з «Київстаром» запустили застосунок Doctor Online – сервіс, де в людей є можливість онлайн-консультацій з лікарями по 17 профілях. Окрім того, наші користувачі також можуть отримати направлення на додаткові аналізи, їх розшифровку, записатися в лабораторію, замовити доставку ліків та запланувати в календарі графік прийому медикаментів», – пояснює співзасновник та директор компанії Doctor Online Микола Кисель.

Виходячи із досвіду практиків, послуга користується попитом, має широку цільову аудиторію і необмежену географію. «Багато людей звертаються до нас з регіонів, де немає доступу не лише до профільних фахівців, але й лікарів первинної ланки. Або ж з певних причин не мають змоги ходити по лікарнях на прийом до спеціалістів. До прикладу, нашому найстаршому пацієнту 77 років. Син придбав йому мобільний телефон, встановив туди додаток Doctor Online та купив річну підписку – вона коштує 400 грн. Тепер чоловік консультується з багатьох питаннь щодо власного здоров`я та здоров`я сусідів. Кількість таких консультацій за підпискою безлімітна. Наші користувачі також можуть придбати місячний абонемент за 75 грн. Він теж безлім. Або ж окрему консультацію фахівця за 50 грн», – описує цінову політику Микола Кисель.

Особливості сервісу

Співзасновник сервісу   Doctor Online розповідає, що одночасно лікар може консультувати 5-6 пацієнтів. Відбувається це в режимі онлайн-чату. Пацієнт описує свої симптоми, розповідає про лікування, яке йому раніше призначали, та надає результати попередніх аналізів, система підбирає потрібного лікаря, а інтелектуальна нейронна мережа допомагає йому пришвидшити процес постановки діагнозу. В режимі чату один лікар за годину може проконсультувати до 35 пацієнтів. А от у форматі аудіо та відеоконсультацій лікар працює лише з одним пацієнтом. Для таких консультацій в Doctor Online є окрема група лікарів.

«Сьогодні у підтримці сервісу Doctor Online працюють 60 лікарів різних спеціалізацій, які локалізовані на базі однієї з клінік. Під час карантину вони проводили до 1800 консультацій за добу. Загалом за пів року роботи сервісу фахівці надали понад 55 тис. консультацій», – ділиться результатами Микола Кисель.

Визначальну роль в успішному розвитку сервісів, що надають послуги телемедицини, відіграє фаховість лікарів, які там працюють. В Doctor Online є кілька критеріїв їх підбору:

  • знання медичного профілю, в якому спеціалізується лікар;
  • вміння спілкуватися з пацієнтами;
  • стресостійкість та навики психолога.

«За півроку роботи у сервісу сформувався чималий пул лояльних клієнтів. Їх частка становить 70% від загальної кількості. З огляду на невисоку ціну консультацій та підписки кількість повторних звернень одного пацієнта – 3-5 разів на місяць. 40% звернень на території України припадає на жителів міст-мільйонників. На сьогодні додаток Doctor Online вже завантажили в 151 країні. Щодня кількість користувачів збільшується на 2-7 тис., – пояснює співзасновник сервісу. – Наші клієнти – це люди 25-45 років, які часто користуються онлайн-сервісами, діджиталізовані та розуміють, що цифрова послуга нічим не відрізняється від послуги, яку можна отримати в офлайні».

Фінансова складова та просування

«Сьогодні наш сервіс працює в Україні, Казахстані, Азербайджані. В процесі запуску в ЄС та Персидському заливі. Вихід на кожен ринок здійснюється безпосередньо через мобільного оператора-партнера. Це прискорює процес популяризації продукту та сервісу», – розповідає Микола Кисель.

Залежно від стратегії та цілей, що стоять перед проектом з надання дистанційних медичних послуг, розробка та запуск такого сервісу може коштувати як 1 тис. доларів, так і 2 млн доларів. Над створенням платформи Doctor Online команда працювала півроку. Вийти в плюс планують через 1,5 року. Для просування сервісу спеціалісти використовують різноманітні маркетингові та PR-інструменти. До прикладу, запускають рекламу на сервісах із доставки ліків, у Viber (в розділі «Цікаве»), в google, Facebook тощо.

Перспективи розвитку

Сьогодні в Україні діє до 10 сервісів, що надають послуги телемедицини. В кожного з них своя специфіка роботи, особливості надання послуг, сервіси. На законодавчому рівні телемедицина також має підтримку. Так, наприкінці 2017 року Верховна Рада ухвалила Закон України «Про підвищення доступності та якості медичного обслуговування у сільській місцевості», що передбачає запровадження телемедицини.

В 2019 році в п`яти областях України – Харківській, Дніпропетровській, Кіровоградській, Рівненській та Полтавській – у тестовому режимі розпочали впроваджувати телемедичні технології. Рекомендації щодо організації телемедицини та її використання в Україні були розроблені за участі Світового банку та уряду Канади. З ними у лютому 2018 року Мінрегіон та Міністерство охорони здоров`я підписали Меморандум щодо впровадження телемедицини. Загальна ситуація на ринку свідчить, що попит на послуги «лікаря в смартфоні» з кожним роком зростатиме. Це стимулюватиме появу нових гравців на ринку та запуск нових продуктів існуючими гравцями.