Інтелектуальні системи обліку енергоресурсів #3 | Raiffeisen Bank Aval Інтелектуальні системи обліку енергоресурсів #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Інтелектуальні системи обліку енергоресурсів #13 | Raiffeisen Bank Aval Інтелектуальні системи обліку енергоресурсів #14 | Raiffeisen Bank Aval Інтелектуальні системи обліку енергоресурсів #15 | Raiffeisen Bank Aval Інтелектуальні системи обліку енергоресурсів #16 | Raiffeisen Bank Aval Інтелектуальні системи обліку енергоресурсів #17 | Raiffeisen Bank Aval Інтелектуальні системи обліку енергоресурсів #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
28 Квітня 2020

Інтелектуальні системи обліку енергоресурсів

Оптимізація витрат на виробництво і ведення бізнесу - завдання номер два в нинішніх реаліях після збереження функціонування бізнесу взагалі. Комунальні затрати займають значну частину в структурі видатків виробничого та інших видів ресурсовитратного бізнесу. Яким чином можна контролювати весь процес споживання електроенергії, води і тепла, а також знизити свої енерговитрати, розповідає директор ТОВ «НВФ ЕнергоСистеми» Денис Житницький.

Кому потрібна АСКОЕ

Згідно із законодавством, до 2018 року вимагалося, щоб майданчики вимірювання споживачів з приєднаною потужністю понад 150 кВт були забезпечені локальним устаткуванням збирання і обробки даних ЛОСОД або АСКОЕ. З 2018 року діє кодекс про комерційний облік електричної енергії, згідно з яким вимоги до автоматизації обліку споживачів пред'являються вже від 50 кВт потужності.

АСКОЕ розшифровується як автоматизована система комерційного обліку всіх (або деяких) видів енергоресурсів. Найбільш просунуті системи включають також і облік розподілу ресурсів по цехах, будівлях (споживачам). Зазначені системи дають можливість оптимізувати витрати на енергоресурси, вибирати порядок оплати, управляти власним споживанням. Інтелектуальні системи дозволяють навіть порахувати собівартість енергоносіїв на одиницю випущеної продукції, візуалізувати і проаналізувати витрати. За наявності сучасної АСКОЕ підприємство може повністю контролювати весь процес свого енергоспоживання, виходити на енергоринок з більш низькими тарифами, вибирати собі більш вигідного постачальника.

Системи обліку бувають як локальні (встановлені на серверах, що знаходяться на території підприємства), так і хмарні. Впровадження локальних систем обліку починається з проектування, за ним слідують монтажні та пусконалагоджувальні роботи, далі випробування, здача в експлуатацію... Це займає чимало часу і коштує відповідно. Ті, хто хоче заощадити, знаходять дешеві рішення, які на практиці нерідко виявляються незавершеними проектами, непридатними для використання, попереджає експерт.

Хмарні рішення

Запорізька компанія ТОВ «НВФ «ЕнергоСистеми» розробила і пропонує рішення АСКОЕ.net - хмарну систему обліку енергоресурсів як аналог і заміну локальної. «Головна відмінність схеми побудови АСКОЕ.net від класичної схеми АСКОЕ полягає в тому, що все необхідне серверне обладнання вже знаходиться в хмарі, його не потрібно закуповувати. «Не потрібні сервери, ліцензійне ПЗ, немає витрат на GSM-зв'язок, щоденного контролю функціонування системи, витрат на сервісне обслуговування, - пояснює Денис Житницький. - На вашому підприємстві встановлюється тільки комунікаційне обладнання та лічильники електроенергії. Це зменшує вартість проектних робіт на 30-50%, а саме впровадження на 30-70%». На сьогодні вартість впровадження для однієї точки обліку - близько 10 000 грн. Для кожного споживача робиться індивідуальне опрацювання проекту.

Далі клієнт платить невелику абонплату за обслуговування, яку надає оператор системи обліку. Максимум сьогодні - це 600 грн за точку обліку. Є знижки на обсязі для підприємств і для комунальних установ. Серед тих, хто вже скористався рішеннями, - хлібокомбінати, масложирзаводи, сирзаводи, птахофабрики, трикотажні фабрики, компанії з виробництва різних побутових товарів і будівельної продукції, ТРЦ та офісні центри, бази відпочинку.

АСОНЕ

Для середніх і більших виробничих підприємств, а також для власників виробничих площ, що здаються в оренду різним підприємствам-орендарям, може знадобитися вже автоматизована система обліку неелектричних енергоносіїв (АСОНЕ). Витрата ресурсу обліковується по кожному абоненту мережі без необхідності прямого доступу до приладів обліку для звірки показань. Це знижує рівень витрат на обслуговування точок обліку і організацію виписки рахунків.

Власнику будівель, що здаються в оренду багатьом орендарям, з АСОНЕ зручно своєчасно виявляти і усувати можливість розкрадання ресурсів та інших порушень з боку кінцевих споживачів. Зручно здійснювати збирання та передачу даних для проведення фінансових розрахунків між постачальником і споживачем ресурсу. Візуалізація дозволяє аналізувати і управляти режимами ресурсоспоживання як підприємства в цілому, так і окремих цехів. І промислові, і побутові об'єкти підприємства обладнуються сучасними цифровими приладами обліку, аналіз же відбувається в хмарі.

За допомогою АСОНЕ вирішуються такі завдання:

• Облік теплової енергії

• Вимірювання та облік витрати рідини (гаряче і холодне водопостачання)

• Вимірювання рівня різних середовищ (пара; природний газ; стиснене повітря; кисень та ін.)

• Вимірювання та облік витрат газу

• Автоматизація систем опалення, газо- та водопостачання.

Наявність системи АСОНЕ дає достовірну інформацію про кількість виробленого, розподіленого та спожитого енергоресурсу по підприємству в цілому і по кожному цеху окремо, що дозволить уникнути необґрунтованих виплат постачальній організації та отримати суттєву економію коштів для підприємства.

SMART-опалення

Для зменшення витрат на опалення створено інтелектуальне регулювання подачі теплоносія. Наприклад, в теплі дні, коли будівля прогрівається сонцем, кількість теплоносія автоматично зменшується. В результаті раціонального використання теплової енергії витрати на тепло зменшуються до 40%.

Рішення «SMART баланс» підходить для будівель і споруд з однотрубною централізованою системою розподілу теплоносія. Воно включає встановлення автоматичних балансувальних клапанів, контролерів температури і спеціального ПЗ, яке віддалено моніторить роботу систем. Житницький стверджує, що дозволу «зверху» від «Тепломереж» на установку такого обладнання отримувати не потрібно і термін його впровадження мінімальний.

Ще одне рішення для бізнесу і будинків - автоматичне балансування систем ГВП для мереж, застосовуване для мереж з циркуляцією. Це дозволяє знизити витрати на гаряче водопостачання і зменшити втрати тепла на 30%. Тут теж відбувається віддалений моніторинг за роботою системи за допомогою контролерів і автоматичне регулювання температури.

 До того ж такі системи підпадають під умови термомодернізації будівель і на них можна отримати компенсацію 40-70% витрат за програмами «Теплий кредит» і «Енергодім». Це справжня знахідка стосовно можливості економії для офісних комплексів, керуючих компаній, приватних навчальних закладів та сфери HoReCa.