Крафтова соцмережа для бізнесу #3 | Raiffeisen Bank Aval Крафтова соцмережа для бізнесу #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Крафтова соцмережа для бізнесу #13 | Raiffeisen Bank Aval Крафтова соцмережа для бізнесу #14 | Raiffeisen Bank Aval Крафтова соцмережа для бізнесу #15 | Raiffeisen Bank Aval Крафтова соцмережа для бізнесу #16 | Raiffeisen Bank Aval Крафтова соцмережа для бізнесу #17 | Raiffeisen Bank Aval Крафтова соцмережа для бізнесу #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
16 Листопада 2020

Крафтова соцмережа для бізнесу

Крафтова соцмережа для бізнесу - це новий і перспективний маркетинговий інструмент. Про функціонал і розв'язувані завдання розповідає його творець Олексій Мась.


Практично у будь-якої компанії, навіть нерідко формату «магазин біля дому», зараз є своя Фейсбук-сторінка або група, Інстаграм-акаунт або Телеграм-канал. Але їх функціонал не передбачає тонкого налаштування, а алгоритми видачі вимагають у бізнесу значних витрат на таргетинг.

Іншими словами, для малого і мікробізнесу ці інструменти іноді виявляються недоцільними. Рішенням може стати крафтова соцмережа - мікросоцмережа з індивідуальним функціоналом, своїми правилами і можливостями, наприклад - елементами гейміфікації. Крафтова соцмережа є чимось середнім між Фейсбуком і Телеграмом.

Таку мікросоцмережу відрізняє від звичайної:

- ступінь свободи (можна переносити спільноту на свій домен, інтегрувати в мобільний застосунок, продавати, встановлювати свої правила для учасників);

- експертний рейтинг з внутрішньою механікою (кожна спільнота буде джерелом певної експертизи);

- індивідуальний функціонал (який налаштовується власником спільноти);

- елементи гейміфікації (внутрішня валюта, рейтинги, система мотивації).

В Україні є свої розробники таких рішень, більш того, створюється спеціальна платформа, яка дозволить користувачам - представникам різних компаній - самостійно створювати підходящі саме для їхнього бізнесу соцмережі.


Про перспективи та можливості мікросоцмереж розповів відомий IT-підприємець Олексій Мась, який зараз і працює над таким проектом.

Помилково думати, що подібна соцмережа потрібна тільки великим компаніям, говорить Олексій. Він упевнений в протилежному - саме малим і середнім бізнесам вона буде кориснішою, оскільки у них спілкування з клієнтами і аудиторією ближче і щільніше, ніж у компаній з масштабом співробітників від 100 осіб. Тут важливий «не розмах, а душевність».

За його словами, найцікавіші фанатські ком'юніті створюються навколо компаній зі штатом плюс-мінус п'ять людей, які виробляють якийсь продукт. Аудиторія знає компанію і її продукцію, підтримує і може навіть брати участь в розробці, вдосконаленні та просуванні виробу.

Прикладом такого ком'юніті служить спільнота «Докер-пабу». Це люди, які ходять на концерти в цей заклад, танцюють на столах, вони готові відбудовувати «Докер» після пожежі. Або історія про студентів, які збирали підписи на підтримку кафе з двох співробітників, коли їм міська влада не видавала ліцензію. Спільнота екскурсійного проєкту «Цікавий Київ», наприклад, формує нові маршрути для екскурсій. А найчисленніша серед київських кінотеатрів спільнота сформувалася навколо кінотеатру «Жовтень», її учасники визначають програму показів.

Ні в Україні, ні в світі поки що немає прикладів повноцінної крафтової соцмережі комерційної компанії. Галузеві спільноти і ком'юніті навколо успішних брендів «живуть» на зарубіжних платформах і користуються зовнішніми інструментами. Так що українці створюють революційну інновацію. За словами Олексія Мася, крафтова соцмережа дозволяє бізнесу вирішувати низку маркетингових завдань. У ній передбачені інструменти, які дозволяють мотивувати споживачів, інформувати, отримувати зворотний зв'язок і формувати призначений для користувача контент. Раніше подібні завдання вирішувалися на форумах і в Фейсбук-групах, але форуми вже застаріли, а спільноту в групі легко втратити, тому що адміністрація Фейсбука вирішить, що Ви порушуєте те чи інше правило. Це досить часта ситуація, коли власник втрачає спільноту з різних причин. А якщо ви на цій платформі ведете бізнес, а вона Вас банить, це проблема безпеки. Тому безпечніше все-таки на своїй платформі, зі своїми інструментами і за своїми правилами.

Олексій Мась повідомив, що якраз працює над створенням конструктора спільнот, який дозволяв би бізнесам налаштовувати свої мікросоцсмережі і за бажанням впроваджувати різні елементи гейміфікації, наприклад - внутрішню валюту саме цієї компанії. Умовно кажучи, вимірювану в чашках кави і плюшках для кафе або ночах для готелю. Використовувати її можна для системи заохочень та інших способів залучення і мотивації аудиторії.

Створивши свою спільноту на платформі craftnetworks, підприємець зможе винести її на свій домен або інтегрувати в мобільний застосунок. Вже зараз українські підприємці можуть безкоштовно протестувати прототип такої мікросоцмережі. Поки основне тестування проходить на сайті https://longtexts.com, хоча плануються і окремі домени, один з яких https://craftnetworks.io. Що стосується глобальний перспектив, Олексій упевнений, що у безпосередньо інтернету окремо від соцмереж майбутнього немає, а ось у соцмереж є. «І нехай би всі соцмережі були крафтовими: малими, індивідуалізованими і незалежними. А не величезною системою, яку контролює одна велика компанія. Інтернет незабаром чекає багато відкриттів, і ми даємо українському бізнесу можливість до них приєднатися», - резюмує Олексій.