Сімейний стартап: гастро-проект «Харёк» #3 | Raiffeisen Bank Aval Сімейний стартап: гастро-проект «Харёк» #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Сімейний стартап: гастро-проект «Харёк» #13 | Raiffeisen Bank Aval Сімейний стартап: гастро-проект «Харёк» #14 | Raiffeisen Bank Aval Сімейний стартап: гастро-проект «Харёк» #15 | Raiffeisen Bank Aval Сімейний стартап: гастро-проект «Харёк» #16 | Raiffeisen Bank Aval Сімейний стартап: гастро-проект «Харёк» #17 | Raiffeisen Bank Aval Сімейний стартап: гастро-проект «Харёк» #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
19 Липня 2019

Сімейний стартап: гастро-проект «Харёк»

Подружжя харків’ян планує перетворити свій новий заклад «Харёк» на унікальну гастрономічну фішку міста. Запорука успіху цікавого стартапу в успішному поєднанні дитячої мрії підприємниці «нагодувати всіх смачно» із досвідом роботи маркетологом, чоловіковій підтримці та ретельному фінансовому плануванні.

Наталя Хлонь завжди мріяла перетворити власне кулінарне хобі на справжній бізнес. «Мені просто подобається смачно готувати. Це, мабуть, передалося генетично: для моєї бабусі їжа – окремий пунктик. Так само і в мене. Чотири роки тому отримала категорію кухара третього розряду», – розповідає вона.

Бізнес-ідея з відкриття нового гастро-проекту у Харкові «народжувалася» протягом останніх п’яти років. За цей час вона трансформувалася в чітку концепцію майбутнього закладу харчування. Та насамперед це – сімейний бізнес. Ролі в проекті розподілили, як годиться: чоловік займається будівництвом ресторану та закупками. Він більш жорсткий керівник. На плечах дружини – маркетинг, просування ресторану, управління персоналом, кухня.

Вибір формату: як знайти свою фішку

Оскільки в бізнесі обидва – не новачки, розпочали з аналізу та вивчення ринку і конкурентів. Виявилося, що у Харкові, за всього різноманітті ресторанів, немає закладів, в яких можна смачно та недорого їсти щодня. «У нашому місті майже немає середнього сегмента ресторанів, де дійсно круто, можна поїсти самим і погодувати дитину. Ми вирішили скористатися цим і запропонувати харків’янам та гостям міста такий заклад, який їм захочеться відвідувати щодня», – пояснює Наталя Хлонь.

Акцент нового закладу – на смачній їжі. Засновники зроблять ставку на локальні продукти, їхню якість без будь-яких компромісів і обов’язково врахують гастрономічні сучасні тренди та вподобання українців. «У нас буде також і вегетаріанське меню, бо ми поважаємо вибір людей, що не їдять м’яса. З’явиться кава на альтернативному молоці, адже, як науково доведено, багато хто не перетравлює лактозу. І ще кілька позицій, не пов'язаних з кавою, – говорить підприємець. – Ці тренди в харчуванні варто сприймати сьогодні як природне явище, і ми готові підтримувати в цьому наших гостей».

Виявляється, ідея закладу сформувалася багато в чому і завдяки дочці. Особливо, коли з’ясувалося, що місць, де можна нагодувати дитину в перерві між гуртками, будучи при цьому на 100% впевненими в якості продуктів, одиниці. Тому власники зараз переймаються розробкою спеціального дитячого меню.

«Харёк» працюватиме в форматі брассері (brasserie). Це – затишне міське кафе: місце зустрічі, де люди можуть харчуватися, спілкуватися, смачно і добре проводити час поза домом.

Отже, цей молодий стартап має всі шанси незабаром стати справжньою гастрономічною фішкою багатомільйонного міста. Його власники мають потрібні передумови: вдалу локацію у самому центрі міста – в готелі «Харків» (з окремим входом), круту команду і чітко вибудовану концепцію.

За стандартами: професійна команда, коучинг та просування

Цікаво, що раніше досвіду в сфері громадського харчування у подружжя не було: чоловік –  власник невеличкої будівельної фірми, дружина – маркетолог-рекламіст за освітою. Саме тому вже на етапі проектування та формування концепції на сімейній нараді вирішили залучитися підтримкою професійних консультантів, які добре знаються на цій справі.

За допомогою звернулися до успішного київського ресторатора Діми Борисова, заклади якого вважаються одними з найкращих та найвідвідуваніших у столиці. Він консультує та надає поради подружжю, щоб їхній гастрономічний проект у Харкові дійсно «вистрілив» та врешті-решт став комерційно успішним бізнесом.

Дизайном приміщення займається відомий український дизайнер Олег Волосовський, який нещодавно відкрив Sam's Steak House Prime в столиці. Не менш відомі проекти Олега – «Остання Барикада» та Chicken Kyiv.

Консультації Борисова, який активно виступає за «гастрономічний патріотизм», знайшли своє відображення в меню ресторану. Тут планують зробити ставку на локальні та фермерські продукти. «Це буде кухня нашого регіону, зроблена за новими технологіями та професійно приготована. Ми намагаємося поєднати аутентичні рецепти, локальні продукти та трендові підходи, аби робити універсальний продукт, який буде цікавим і українцям, і туристам, і будь кому» – говорить Наталя.

У планах проведення тематичних заходів – івенти, побудовані навколо їжі. Це будуть різноманітні дегустації вин, вечори з шеф-кухарем, дні кухні. Ключове, що їх поєднує, – це дійство: наочна демонстрація сучасних гастрономічних технологій. Анонсуватися заходи будуть у соцмережах.

Власники прагнуть донести до відвідувачів, що здоровий спосіб життя також має бути ще й смачним. «Дотепер в Харкові не було грамотно приготованої локальної кухні. Проте ми зможемо це змінити: ставлячи на якісну місцеву кухню, добре розуміємо, що хочемо отримати на виході. «Харёк» має стати must visit закладом нашого міста», – пояснює Наталя Хлонь.

Вони справді прагнуть перевести культуру ресторанного бізнесу на інший рівень. Зокрема, в новому закладі все буде стандартизовано за нормами НАССР. Інспектори, які сертифікують НАССР в Україні, вже приїздили сюди напередодні відкриття та надавали свої рекомендації. Коли заклад запрацює «на повну», вони повернуться сюди зробити остаточні висновки.

Для підтримки закладу планується запуск серії рекламних роликів у міських кінотеатрах, радіо і на локальних телеканалах. На вулицях з найбільшим трафіком встановлять рекламні борди. «Ми впевнені, що про нас дізнаються швидко. Тхір – тварина смішна і мімішна. Цей образ досить яскраво обіграно в назві нашого закладу», – говорить співрозмовниця.

Фінансова дисципліна: чи можливо все прорахувати

Питання фінансування – одне з головних, що мають задавати собі власники стартапів. Адже досить часто бізнеси, які були нефінансовані на початку, не маючи інформаційно-фінансової підтримки, ламаються на старті.

Одна зі стратегій – ретельний прорахунок та вибір кращого за прийнятнішою ціною. Наприклад, вони із самого початку працювали з підрядниками та постачальниками виключно через тендери. «Мій чоловік раніше тривалий час працював у закупівлях і розуміє, як грамотно повести себе, щоб отримувати найкращі умови на ринку. В даному випадку ми економимо свої власні гроші. Це – просто розумний підхід людини бізнесу», – говорить Наталя.

Співпраця з Райффайзен Банком Аваль розпочалася з моменту відкриття фірми. У цьому банку вже відкрито розрахунковий рахунок, планується до реалізації зарплатний проект. Обов’язково у бізнесі допоможе овердрафт, закриваючи касові розриви, що дуже характерні для стартового періоду.

Подружжя добре підготувалося до стартапу: розробили бізнес-план, фінансовий план. У власників є розуміння (у відсотковому співвідношенні) структури витрат та доходів: на зарплату 15-18%, оренду – 10% тощо. Порахували, що рентабельність бізнесу має складати 20%. А також визначений план із обігу для закладу: його місячний обіг повинен складати близько 1 млн грн. За цих показників власники очікують досягти окупності бізнесу протягом кількох років.

«Щоб претендувати на успіх, підприємець має вірити в свою ідею та вкладати всі сили у її реалізацію, не відступаючи перед труднощами. На ідеї можна зробити все, головне – вірити в людей і в свою команду», – резюмує власниця гастро-проекту «Харёк».