Тиск на бізнес у сфері ринкового нагляду буде зменшено #3 | Raiffeisen Bank Aval Тиск на бізнес у сфері ринкового нагляду буде зменшено #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Тиск на бізнес у сфері ринкового нагляду буде зменшено #13 | Raiffeisen Bank Aval Тиск на бізнес у сфері ринкового нагляду буде зменшено #14 | Raiffeisen Bank Aval Тиск на бізнес у сфері ринкового нагляду буде зменшено #15 | Raiffeisen Bank Aval Тиск на бізнес у сфері ринкового нагляду буде зменшено #16 | Raiffeisen Bank Aval Тиск на бізнес у сфері ринкового нагляду буде зменшено #17 | Raiffeisen Bank Aval Тиск на бізнес у сфері ринкового нагляду буде зменшено #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
12 Березня 2020

Тиск на бізнес у сфері ринкового нагляду буде зменшено

З 26.03.20 р. проведення перевірок на ринку нехарчових продуктів здійснюватимуть за новими правилами. Усунуто дублювання наглядових функцій контролюючих органів. Нагадаємо, до органів ринкового нагляду належать Держпродспоживслужба, Держпраці, Держархбудінспекція, Держлікслужба, ДСНС, Держекоінспекція, Морська адміністрація.

Перевірка характеристик продукції у її виробників здійснюватиметься лише в разі, якщо наявні документально підтверджені підстави вважати, що продукція є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає визначеним вимогам унаслідок дій чи бездіяльності виробника такої продукції. Під час проведення перевірок продукції певного виду (типу), категорії та/або групи заборонятиметься перевіряти іншу продукцію. Це дасть змогу сфокусувати перевірку та запобігти зловживанням.

У першу чергу перевірці підлягатимуть документи, і лише за необхідності буде відбуватися обстеження зразків продукції. Залежно від їхніх результатів контролери можуть прийняти рішення про відбір та експертизу (випробування) зразків продукції. Наголосимо, надання таких документів можуть вимагати лише в обсязі, що необхідний для встановлення ланцюга постачання продукції.

Водночас перевірки триватимуть довше. Строк проведення перевірки характеристик продукції не може перевищувати у розповсюджувача цієї продукції чотирьох робочих днів, а у виробника такої продукції – п'яти робочих днів. Цей строк призупинять у разі проведення експертизи (випробування) зразків продукції, відібраних під час перевірки. Поза тим строк для проведення експертизи збільшено до тридцяти робочих днів з моменту прийняття рішення про її проведення. Тож перевірку призупиняють до моменту одержання органом ринкового нагляду результатів цієї експертизи (випробування). Також перевірку призупинять, щоб виробник/розповсюджувач переклав документи, необхідні для проведення перевірки. Проте для надання перекладених документів відведено не більше 30 робочих днів.

За новими правилами, якщо за результатами перевірки характеристик продукції виявлять, що продукція є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам, то орган ринкового нагляду розпочне перевірки у її виробника або особи, яка ввела продукцію в обіг, та визначає всю послідовність госпсуб'єктів в ланцюгу постачання такої продукції.

Торкнуться зміни і документів, що повинні надаватися при перевірці. Чітко визначено вимоги до наказу та направлення на проведення перевірки. Наприклад, в наказі будуть зазначати предмет перевірки (найменування виду (типу), категорії та/або групи продукції), найменування та адресу об'єкта, де розміщується продукція. Запобігти мимовільним порушенням допоможе й безоплатна консультаційна підтримка з питань здійснення ринкового нагляду, яку надаватимуть контролери. Ці роз'яснення надаватимуть у вигляді письмових консультацій або шляхом публічного обговорення.

Дисциплінувати бізнес будуть класичним методом – суттєвим підвищенням штрафів. Окрім цього, запроваджено відповідальність за недопущення до проведення перевірок характеристик продукції та невиконання законних вимог посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд. За це накладатимуть штраф у розмірі 17 тис. грн.

Зазначимо, ці новації відповідають директивам і регламентам ЄС. Тож наближають Україну до укладення Угоди про оцінку відповідності та прийняття промислової продукції та, відповідно, відкриття ринку ЄС українським виробникам нехарчової продукції.