Тренди для офісу: чиста кухня – чиста планета #3 | Raiffeisen Bank Aval Тренди для офісу: чиста кухня – чиста планета #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Тренди для офісу: чиста кухня – чиста планета #13 | Raiffeisen Bank Aval Тренди для офісу: чиста кухня – чиста планета #14 | Raiffeisen Bank Aval Тренди для офісу: чиста кухня – чиста планета #15 | Raiffeisen Bank Aval Тренди для офісу: чиста кухня – чиста планета #16 | Raiffeisen Bank Aval Тренди для офісу: чиста кухня – чиста планета #17 | Raiffeisen Bank Aval Тренди для офісу: чиста кухня – чиста планета #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
10 Березня 2020

Тренди для офісу: чиста кухня – чиста планета

2020-й – рік мінімалізму у споживанні та захисту клімату. Без миття посуду та одноразового сміття – як українські офіси стають більш ресурсозберігаючими та як на цьому заробити.

З точки зору маркетингу та корпоративної культури сьогодні модно бути екологічним. Лозунги щодо турботи про довкілля є важливими для поколінь Y та Z, тож якщо ваші клієнти та співробітники – молодь, вони це оцінять. У Європі навіть виник тренд «кліматично нейтральний офіс» – тобто такий, який мінімально продукує відходи та «вуглецевий слід». Отже дбати про клімат – це залучати прибічників бренда із представників молоді. А ще про свою екологічну відповідальність не соромно розповісти на сайті як приклад корпоративної соціальної відповідальності за довкілля, особливо якщо ви працюєте із ринками стурбованого кліматичними проблемами Європейського Союзу: партнери це оцінять. Підприємець не може не порадіти економії води та електроенергії, зменшенню витрат на видаткові матеріали для функціонування офісу.

Кулер не cool

Витрачати електроенергію на постійний підігрів води сучасний кліматично нейтральний офіс не повинен. Тож прибираємо кулер та одноразові стаканчики до нього з корпоративної кухні. Це більше не must-have. Електрочайник невеликого об’єму 1-1,5 л з низьким рівнем енергоспоживання – ось наш варіант. І взагалі, модно робити вдома соки та смузі й носити з собою у власному термосі чи скляній пляшці.

Папір – на переробку 

Пропонувати воду чи каву у пластикових стаканчиках сьогодні ознака поганого тону і недбалого ставлення до клієнтів. Втім, навіть паперовий посуд мало хто переробляє, тож і він стає сміттям, якщо самим не налагодити його утилізацію. Для паперових стаканчиків варто замовити спеціальні ємності-труби для зручності збирання, а потім, накопичивши певну їх кількість, можна відправити компанії-переробнику «Зелений Птах». В Києві кур’єр підприємства може сам їх забрати, що коштує 350 грн/мішок. А найбільш вигідно з точки зору логістики замовляти такі стаканчики у переробника.  «Сервіс «Паперове горнятко по колу» означає, що ви вибираєте горнятка, ми доставляємо замовлення не менше 3000 од., ви користуєтесь ними, а коли закінчуються, ми доставляємо нові і забираємо використані. Доступне і брендування», – пояснює засновниця компанії Вікторія Норенко. До речі, вищий екологічний пілотаж тут – ще й замовити для персоналу брендовані блокнотики з переробленого паперу.

Екопосуд

Щоб не думати про утилізацію пластику чи картону, зверніть увагу на одноразовий посуд із біорозкладних матеріалів: кукурудзи, крохмалю, водоростей, агар-агару. Викинутий у сміття, він розкладається за 30-60 днів. Їжу в такому посуді (тарілці чи контейнері) можна розігріти в духовці або мікрохвильовці. Екологічний посуд імпортується з-за кордону, хоча деякі українські компанії також намагаються його виготовляти.

Екопосуд PickNick Organic http://www.picknick-organic.com.ua (Одеса) виробляють з натуральних пшеничних висівок. Його можна навіть з’їсти за бажання чи викинути десь на природі, де він стане кормом для птахів. Вартість такої тарілки – від 16 грн. Стільки коштують, приміром, і польські тарілки. Там порахували, що з однієї тонни висівок можна зробити 10 тис. тарілок, енергетичні витрати на виробництво 1 кг посуду складають всього 1,3 кг СО2, тоді як у процесі виробництва пластикового одноразового посуду викидають 8,5 кг СО2. Біорозкладний посуд з кукурудзяного крохмалю іранського виробництва Amelon дешевший, але їсти його не можна: у ньому 30% поліпропілену. Турецькі біорозкладні контейнери для обідів з цукрової тростини з кришкою обійдуться від 7 грн.

Чисто обід 

А сміливі компанії можуть взагалі обходитися без посуду, дивуючи партнерів та клієнтів офісу. Наприклад, у Києві, Львові, Харкові, Дніпрі можна замовляти кейтеринг у компаній, які подають вегетаріанську та веганську їжу в їстівних стаканчиках. Крем-супи, салати, десерти у хлібному чи вафельному стаканчику – це і страва, і посуд. В ньому можна замовити для офісних підобідків фалафелі, бургери, десерти, корисні солодощі. Жодних витрат води, мийних засобів, часу, не треба виносити купи одноразового посуду – економія. «Наші постійні гості – творча молодь, підприємці, офісні співробітники, школярі і молодь, вегетаріанці», – говорить засновник «Супкультури» Кирило Пузенко. За кордоном деякі кав’ярні пропонують їстівні чашки з печива та вафель для кави і какао. В Україні ця ніша вільна. Тож шукаємо інші варіанти позбутися одноразових стаканчиків.

У свою чашку

Купа брудних чашок у мийці або стаканчики біля кава-автомату та в кошику – цього видовища українські компанії у великих містах позбуваються не тільки з міркувань екологічних. По-перше, співробітники не забруднюють планету та не переповнюють корпоративний сміттєвий контейнер, а по-друге, не треба купувати одноразовий посуд. Щоб запустити цю звичку, знайдіть стейкхолдера серед молоді чи станьте ним. Подаруйте співробітникам корпоративні брендовані пляшки чи термочашки як знак піклування про їхнє здоров’я. Дехто запускає конкурс фото в корпоративному «Інстаграмі» #усвоючашку чи організовує лекцію про шкоду пластику для довкілля.