Вітрина – візитівка магазину #3 | Raiffeisen Bank Aval Вітрина – візитівка магазину #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Вітрина – візитівка магазину #13 | Raiffeisen Bank Aval Вітрина – візитівка магазину #14 | Raiffeisen Bank Aval Вітрина – візитівка магазину #15 | Raiffeisen Bank Aval Вітрина – візитівка магазину #16 | Raiffeisen Bank Aval Вітрина – візитівка магазину #17 | Raiffeisen Bank Aval Вітрина – візитівка магазину #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
11 Березня 2020

Вітрина – візитівка магазину

Театр починається з вішалки, а магазин – з вітрини. Саме вона є його візитівкою, що спонукає «прочитати»: а що ж там усередині, чи байдуже пройти повз. Як правильно оформити вітрину, ми запитали у фахівців.

«Вітрина – це перша комунікація бренда з потенційним клієнтом. Вона демонструє цінності, глобальну ідею продукту або послуги, а також ставлення до продукту і клієнтів взагалі. Компанії, які піклуються про оформлення вітрин, сприймаються більш цілісними, значущими в ієрархії брендів», – підкреслює Лариса Шен, генеральний директор флористичної та декораторської компанії LoraShen.

Пані Лариса наголошує, що в упорядкуванні вітрин важливо відштовхнутися від ключової ідеї, яка ляже в основу декору. Вона має бути актуальною для цільової аудиторії й водночас відповідати ДНК бренда, підкреслюючи унікальність як його самого, так і його продукту чи послуги. Лише після визначення смислового навантаження варто починати працювати над візуальним рядом вітрини.

«Щодо візуального ряду, то тут працюють усі художні правила: правило золотого перетину, поєднання кольорів тощо. Також у візуальному оформленні вітрин важливо розуміти розміри декорацій, робити акцент на великих, масштабних деталях, щоб ідея зчитувалася з першого погляду. Безліч дрібних деталей розсіює увагу, негативно впливає на загальне враження. Тому ми зазвичай працюємо з кількома великими об'єктами – вони кити оформлення, а після, як на каркас, нанизуємо деталізацію. Вітрина – це гра. Тож має бути певна легкість в оформленні. Не варто занадто серйозно та громіздко її декорувати», – підкреслює Лариса Шен.

Не можна зробити вітрину на пробу, один раз. Має бути стратегія, щонайменше на три сезони. Спеціалісти LoraShen рекомендують «перевдягати» їх до знакових свят в країні. До прикладу, на Новий рік, День святого Валентина, свято Весни, Хелловін. Окрім того, радять змінювати з прив'язкою до сезонності: весна, літо, осінь та зима.

Тренди в оформленні вітрин

  • Еко, вторинна переробка, розумне споживання.

  • Високі технології, космос, штучний інтелект.

  • Крафт, унікальні ідеї в унікальному виконанні.

Лариса Шен зазначає: «Вплив комунікації через вітрину можна помітити, якщо змінювати її сезонно і постійно, оскільки це тривалий і безперервний процес. Окрім того, в сучасному світі їхнє оформлення має нести в собі ще й соціальну відповідальність бренда перед суспільством, бути гармонійною частиною міста або торгового центру».

Оформляти вітрини самотужки чи залучати фахівців – справа кожного. Та варто пам`ятати, що вітрина – це наче перше враження, яке неможливо справити двічі. Люди, дивлячись на неї, вирішують, чи хочуть продовжити знайомство з компанією. Часто можна побачити вітрини з хорошою ідеєю, яка реалізована з неякісних матеріалів або візуально невиразна. І тут працює прямий зв'язок – сприйняття бренда, його статусу, продажі.

«Наша рекомендація: якщо ви вже вирішили витрачати бюджет на вітрину, не економте. У вітриністиці важливо все – від ідеї до якості виконання. Довіряйте цю справу професіоналам, і побачите прямий зв'язок з продажами і прибутком», – пояснює генеральний директор LoraShen.

Коментує Тетяна Фіщук, директорка з комунікацій Всі. Свої

Для нас вітрини – більше, ніж просто рекламний майданчик, на якому можна презентувати нові колекції. Ми стали першим магазином, що перетворив їх на голос бренда. Ми стали першими, хто за допомогою вітрин став доносити соціально важливі теми.

Звісно, значно сприяє цьому розташування магазину: Хрещатик – головний шопінг-коридор столиці, де щодня проходить безліч українців та іноземців. Ми використовуємо цю перевагу для того, щоб піднімати питання не тільки українського контексту, але й міжнародного.

Реалізовуючи вітрини зі смислом, ми не закладаємо «сейлові» цілі, такі як збільшення аудиторії чи підвищення продажів. Для нас це можливість висловити свою позицію. У результаті ми розширюємо смарт-аудиторію, яка підтримує ті самі цінності. Таким чином, споживачі, для кого близька позиція бренда, будуть не просто віддавати перевагу цьому бренду, вони дадуть йому право стати частиною їхньої ідентичності, їхньої системи цінностей. Цікаво, що у соцмережах пости про соціальні вітрини отримують більше охоплення чи реакцію, ніж наші топові фешн-компанії.

Вітрини для Всі. Свої – це важливий канал комунікації і можливість наголосити: підтримка позитивних змін у суспільстві для проєкту є принциповою. Так, у 2018-му ми провели акцію на підтримку кінорежисера Олега Сенцова, невинно засудженого в Росії. У вітринах розмістили постери з його портретом та біографією, а також список інших політв’язнів. Ще одна нагода висловити свою позицію трапилась на тлі відсторонення в. о. голови МОЗ Уляни Супрун у 2019-му: у вітринах Хрещатику, 27 з’явились плакати з іронічними гаслами «Манту мочити можна, а Уляну Супрун – ні!».

Не так давно завершилась ще одна акція, яка була спрямована на збільшення екологічної свідомості: для кампанії #добісапакет ми вперше за історію існування проекту наповнили вітрини магазину використаними пакетами, зокрема й тими, які люди приносили з дому. Так ми намагаємося робити перші кроки, що змінять культуру споживання та шопінгу.

Світова адженда сьогодні ставить зовсім інші вимоги до бізнесу, і ми намагаємось їм відповідати. Результати діяльності компанії ми вимірюємо не тільки фінансовими показниками, але й впливом на соціум. Кожна наша кампанія викликала чималий соціальний резонанс, і саме зміни у суспільстві є для нас маркером успіху.