Імпорт з Китаю після карантину: де приховані граблі #3 | Raiffeisen Bank Aval Імпорт з Китаю після карантину: де приховані граблі #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Імпорт з Китаю після карантину: де приховані граблі #13 | Raiffeisen Bank Aval Імпорт з Китаю після карантину: де приховані граблі #14 | Raiffeisen Bank Aval Імпорт з Китаю після карантину: де приховані граблі #15 | Raiffeisen Bank Aval Імпорт з Китаю після карантину: де приховані граблі #16 | Raiffeisen Bank Aval Імпорт з Китаю після карантину: де приховані граблі #17 | Raiffeisen Bank Aval Імпорт з Китаю після карантину: де приховані граблі #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
24 Червня 2020

Імпорт з Китаю після карантину: де приховані граблі

Після карантину, який ввели практично у всіх країнах, багато підприємців поставили свою роботу на паузу. Наразі бізнес поступово відновлюється і шукає нові можливості для заробітку. Один із швидких способів — налагодити імпорт товарів… з Китаю.

Після пандемії Китай так само залишається центром світової торгівлі. Багато підприємців вже мають досвід імпорту китайських товарів, але глобальний форс-мажор додав нових ризиків та нюансів до вже відомих. Про те, на що варто зважати, розповіли експерти логістичної компанії, що спеціалізується саме на цьому напрямку.

Чого остерігатись

За час карантину більшість китайських фабрик зупинили роботу. Серед клієнтів накопичилася черга із прострочених замовлень, а зверху додаються нові. Щоб закрити надлишковий попит на продукцію, деякі заводи почали недбало ставитися до якості товарів. У виробництві стали використовувати низькоякісну сировину, якої не було заявлено за контрактом. Тому головне, на що вам варто звернути увагу – це якість. Необхідно дуже ретельно перевіряти товар на якість ще до відправки.

Крім того, в нинішніх реаліях замовлена продукція приходить пізніше, а то й значно пізніше) заявленого терміну, що негативно впливає на бізнес підприємця. Тому в контракті важливо чітко визначити терміни поставки. Якщо рамки не встановити, як правило, такий товар відправляють в останню чергу.

Постачальники часто плутають кількість, колір і тип товару, який треба відправити. Це відбувається тому, що китайці (тим паче зараз) не дуже слідкують за вимогами замовників, особливо у бездоказовому форматі – дзвінків, переписки, месенджерів. Тому такі нюанси, як точний номер кольору за системою Pantone, взагалі – максимально точні технічні та візуальні характеристики продукції, обов’язково повинні бути вказані в контракті.

Ще одна типова ситуація: з маркетинговими цілями постачальники разом з основним товаром запаковують інший: зразки новинок, бонус або пропозиція із акцією. Які, звісно, залишаться не прописаними в митній декларації. Це може привести до затримок на митниці. У гіршому випадку – партію просто заарештують.

Варто зазначити, що виробник не дуже переймається упаковкою товарів. Якщо цей момент не прописаний у контракті, продукцію запакують мінімально. Це може призвести до арешту цілої партії. Якщо вантаж перевозиться на дерев’яних піддонах без спеціального маркування про оброблення хімікатами, митниця не пропустить його у порт/аеропорт призначення. Переконайтеся, що ваш вантаж надійно запакований згідно з міжнародними правилами.

Щоб всього цього уникнути, в ідеалі варто мати представника в Китаї, який особисто буде перевіряти партію. Проте, підбираючи логістичного менеджера своїми силами (та ще й дистанційно), ви не можете точно перевірити його репутацію. А в цій галузі доволі часто попадаються шахраї. Простіший шлях – звернутися до логістичних компаній, що працюють в Україні і займаються не лише поставками, а й юридичними, митними та іншими видами послуг. Офіційні посередники беруть ризики на себе, гарантуючи виконання робіт чи здійснення поставок.

Банальний спосіб «китайського» обману – підставні представники відомих фабрик. Підставна особа представляється іменем реального виробника, щоб виманити кошти. Ви зв’язуєтесь нібито із представником фабрики, який комунікує із вами щодо замовлення. Після обговорення всіх деталей він надсилає вам номер банківського рахунку, на який потрібно внести оплату за товар. Після переведення коштів «коммунікатор» зникає. Насправді банківський рахунок фабрики зовсім інший, а людина, з якою ви вели переговори, – невідомий шахрай. Тому треба перевіряти рахунки в достовірних джерелах

Як уникнути проблем

Якщо ви хочете займатися поставками з Китаю самостійно, варто дотримуватися низки рекомендацій. Зазвичай китайські фабрики встановлюють мінімальний обсяг партії, яку продають. Тому будьте готові, що цей обсяг може перевищувати ваші потреби. Надлишкову продукцію доведеться десь зберігати або ж заздалегідь продумати канали її збуту. Після того, як ви вибрали свого постачальника, запросіть P/I (рахунок-проформу або квитанцію) для ваших потенційних покупок. Потрібно, щоб у нього було включено гармонізований номер системи, опис і вартість для кожної позиції. Ваш P/I повинен показати вагу і упаковані розміри, а також термін здійснення поставки. Це необов’язковий документ, що допомагає скласти бюджет ваших майбутніх замовлень. Проформа не зобов’язує вас замовляти поставку чи оплачувати щось.

Також варто провести попередній розрахунок вартості і часу на логістику. Спосіб доставки впливатиме на вартість і швидкість. Наприклад, вантаж, відправлений на кораблі, зараз йтиме протягом 3-х і більше місяців. Проте це найдешевший шлях. Вартість перевезення мінімального 20-футового контейнеру складає $1-1,5 тис. Авіадоставка – більш дорогий спосіб, при цьому товар доставлять вже протягом 2-х тижнів. Тут вартість доставки буде складати від $340 за 100 кг вантажу. Місце в літаку обмежене і підходить для делікатних та швидкопсувних вантажів, оскільки товар більш надійно зафіксований. За співвідношенням «ціна-терміни» найоптимальнішим варіантом є доставка залізничним транспортом. Вартість такої доставки стартує з $150 за тонну товару  залежно від відстані і типу продукції.

Сьогодні знайти постачальника з Китаю можна легко в Інтернеті. Наприклад, найбільші онлайн-платформи, як Alibaba або ChinaBrands, пропонують найбільший вибір виробників будь-якої продукції. Зв'язатися з ними можна також безпосередньо онлайн. При цьому для більш конструктивного діалогу і укладання контракту на тривалу перспективу обов'язково потрібен перекладач з глибоким знанням мови.

Важливо перевіряти репутацію постачальника. Інформацію про виробника можна знайти в Інтернеті у відкритому доступі, так само, як і почитати відгуки клієнтів. Для більш детальної інформації можна подати запит до Асоціації українсько-китайського співробітництва, яка займається перевіркою контрагентів.

Контрольний момент – складання документації. Вам необхідно мати всі документи для міжнародної доставки: пакувальний лист, інвойс, опис товарів. Контракт є головним документом у вирішенні юридичних суперечок, який в разі чого допоможе отримати компенсацію.

І зекономити без втрат

Для того, щоб займатися імпортом товарів із Китаю, не потрібен великий стартовий капітал. Звичайно, у фабрик-виробників є свій MOQ – мінімальне замовлення, але, як правило, завжди можна домовитися на відправку першої партії товару в якості тестової. Обсяг такої партії зазвичай менший, ніж стандартне замовлення. Не виключено, що у цьому випадку постачальник підніме вартість продукції. Результат буде залежати від уміння і майстерності вести переговори з представниками Піднебесної.

Якщо мова йде про товар поштучно, то вам допоможуть торгові компанії або 3pl-оператори, які за невелику націнку із задоволенням продадуть і доставлять необхідну кількість вантажу. Тому, якщо ви плануєте везти з Китаю менш ніж один контейнер, то без послуг таких компаній обійтися буде дуже важко. При збірній відправці ваш вантаж консолідують з іншими і доставлять у потрібну країну.

Також можна зекономити на способі доставки. Мультимодальні вантажоперевезення – це метод доставки посилки, який передбачає використання декількох типів транспорту, наприклад, морського і автомобільного. Основна особливість і плюс такого типу доставки вантажів полягає у тому, що контролюється вона тільки однією логістичною компанією. Мультимодальні вантажоперевезення дозволяють вибирати найбільш оптимальні маршрути, при яких витрати на транспортування знижуються разом з термінами. Найбільш оптимальний варіант міжнародних мультимодальних перевезень – транспортування посилок в спеціальних контейнерах, які створені якраз для такого виду послуг. Вони також забезпечують максимально швидкі терміни доставки.

Ще один варіант для економії – попутні перевезення: це найбільш вигідний варіант для транспортування невеликих обсягів вантажу. Попутним вантажем можна вважати товар, який переміщують за певним маршрутом, тоді, коли автомобілі транспортної компанії слідують порожніми. Це відбувається до або після виконання основної транспортної заявки. Попутні вантажоперевезення вигідні обом сторонам. Перевізник використовує вільне місце в транспорті, ефективно працює пересувний склад. Клієнт оплачує послуги перевезень за низьким тарифом.