Трансформація бізнесу: онлайн-івенти #3 | Raiffeisen Bank Aval Трансформація бізнесу: онлайн-івенти #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Трансформація бізнесу: онлайн-івенти #13 | Raiffeisen Bank Aval Трансформація бізнесу: онлайн-івенти #14 | Raiffeisen Bank Aval Трансформація бізнесу: онлайн-івенти #15 | Raiffeisen Bank Aval Трансформація бізнесу: онлайн-івенти #16 | Raiffeisen Bank Aval Трансформація бізнесу: онлайн-івенти #17 | Raiffeisen Bank Aval Трансформація бізнесу: онлайн-івенти #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
14 Вересня 2020

Трансформація бізнесу: онлайн-івенти

Юлія Федоренко, продюсер масштабного MamaPapa Forum Ukraine, якій вдалося зібрати в лютому поточного року 800 осіб, зазначає, що мало кому з івенторів, що спробували перенести свої офлайн-івенти в онлайн, вдалося зберегти запланований масштаб. За її словами і даними колег, онлайн-івенти збирали в середньому до 100 учасників. Це пояснюється, з одного боку, тим, що люди дещо втомилися від онлайну через вимушену дистанційну роботу та навчання, а з іншого боку, на індустрію тиснули численні курси, які виявилися в безкоштовному доступі, і низка івентів, що також проводилися безоплатно. Слухачі швидко звикли до безкоштовних заходів і вже не хотіли платити за участь в заходах навіть з іменитими спікерами.

А ось маркетинг-директор бізнес/медіа бюро ekonomika + Світлана Чаурова говорить, що всі проведені компанією в період карантину івенти виправдали очікування з точки зору рентабельності і, судячи з відгуків, очікування аудиторії щодо якості і формату заходу також були задоволені.

Digital-директор ekonomika+ Олександр Клімашевський пояснює: «Нам вдалося не тільки швидко переорієнтуватися на онлайн і не втратити при цьому в якості, але й максимально залучити учасників до спілкування за рахунок чату під час трансляцій, в яких вони задають питання спікерам і обмінюються враженнями, тестів, голосувалок, подарунків, відповідей спікерів на питання учасників, спілкування зі спікерами до і після івенту, що забезпечує ефективний нетворкінг від участі в наших івентах. У нас є кейси, коли учасники в чаті домовлялися про колаборації».

Але найголовніший інгредієнт у коктейлі успіху онлайн-івенту - створення ефекту присутності, досягти якого можна, каже Олександр, забезпечивши якісний візуальний ряд і музичний супровід, яскравих провідних і спікерів і що найважливіше - інтерактив зі слухачами. Оскільки саме інтерактив відрізняє онлайн-івент від онлайн-трансляції.

Юлія Федоренко зазначила ще одну можливість, яка з'явилася у івенторів з початком карантину: «Чати для спілкування учасників онлайн-івенту не новий інструмент, просто ним стали активніше користуватися як нагодою організувати нетворкінг і отримати додаткову цінність від івенту. Але онлайн розширив кордони і можливості для спілкування і нетворкінгу самих івенторів. Міжнародні клуби ділового спілкування теж вийшли в онлайн, і це дозволило нам провести кілька спільних заходів з партнерами з інших країн». Експерт радить дуже ретельно підбирати локацію для проведення івенту, якщо немає своєї студії, оскільки красива картинка на екрані набуває надважливого значення для успіху онлайн-івенту.

У онлайн-формату є кілька технічних переваг. Наприклад, якщо спікер з якихось причин не може приїхати в студію, його можна органічно підключити до онлайн-івенту, а учасників, які задають питання, теж виводити на відео. До того ж можна в режимі реального часу отримувати зворотний зв'язок від учасників щодо цінності знань, отриманих від спікера, або проходити тест, результати якого спікер отримує після закінчення виступу і коментує. Також для успіху онлайн- і офлайн-заходів, як зазначає Світлана Чаурова, важливо підтримувати зв'язок з учасниками після івенту - відправляти витяги з виступів, відеозаписи тощо.

«У якомусь сенсі онлайн-івент навіть виграє за кількістю доступних інструментів взаємодії, і ми вже розробляємо механіки, які дозволять впровадити додаткові digital-інструменти в сценарії наших івентів навіть після повернення до повноцінних офлайн-конференцій», - підсумував Клімашевський.

Що ж стосується форматів онлайн-івентів, то стали популярними такі:

• конференції з інтерактивом;

• освітня лекція з одним спікером;

• панельна дискусія/круглий стіл/брейнстормінг;

• інтерв'ю з цікавою людиною;

• екскурсія (по місту, заводу тощо);

• онлайн-дегустація (вин, наприклад, заздалегідь доставлених кур'єром);

• огляд предмета, під час якого глядачі могли попросити того, хто в кадрі, подивитися ближче або перевірити предмет за якимось критерієм;

• благодійний марафон, під час якого спікер ділиться своїми знаннями і просить про донейшен на благодійну мету;

• марафон, трансформаційна гра, майстер-клас на одного і кілька учасників, вікторина тощо.

Особливо важлива при підготовці до онлайн-івенту робота зі спікерами. Організатор повинен заздалегідь узгодити теми і презентації зі спікерами, в ідеалі - прослухати їх. Рекомендується інтегрувати у виступи розповіді про працюючі кейси, ілюструвати розповідь відеороликами. Це все важливо і для офлайну, але до онлайну вимоги ще вищі, оскільки тут складніше утримувати увагу і особливо важлива динамічність.

Недарма кажуть, що будь-яка криза - це джерело можливостей!