Вакансії для роботів #3 | Raiffeisen Bank Aval Вакансії для роботів #4 | Raiffeisen Bank Aval
Новий зручний застосунок MyRaif
Завантажити Завантажити
Увійти Перекази та Платежі
Вакансії для роботів #13 | Raiffeisen Bank Aval Вакансії для роботів #14 | Raiffeisen Bank Aval Вакансії для роботів #15 | Raiffeisen Bank Aval Вакансії для роботів #16 | Raiffeisen Bank Aval Вакансії для роботів #17 | Raiffeisen Bank Aval Вакансії для роботів #18 | Raiffeisen Bank Aval
Ukr
18 Липня 2019

Вакансії для роботів

Співробітник, який завжди уважний, який нічого не забуває, не грубить, знає постійних клієнтів в обличчя і пам'ятає їхні переваги, завжди зайнятий тільки роботою... Відповідати цьому ідеальному портрету співробітника сфери послуг можуть роботи.

Все частіше українські підприємці із задоволенням використовують для привернення уваги на виставках, презентаціях, форумах, під час проведення рекламних BTL і ATL акцій людиноподібних роботів із штучним інтелектом. Вони переміщаються заданою зоною, показують на екрані або програють потрібну інформацію, розмовляють з гостями на різних мовах, відповідають на їхні запитання, самі розповідають про компанію, пізнають ВІП-відвідувачів. Для українців роботи поки що екзотика, тож працюють такі помічники промоутерами, консультантами дуже ефективно.

Причому купувати модель не обов'язково: існують компанії, де робота-промоутера або консультанта Kiki, R.Bot, Furo Time-Dб, REEM-C і багатьох інших можна взяти в оренду на день або кілька годин. Як розповідає директор агентства роботів ROBOAGENCY Оксана Крижанівська, працюють вони вже два роки, і попит на роботів для проведення івентів тільки зростає. У Києві в МВЦ без таких роботів не обходиться майже жодна велика виставка чи конференція. Люди самі підходять до них послухати, самі беруть у роботів рекламні матеріали і довше залишаються біля таких стендів.

Наприклад, робот-блондинка Kiki розмовляє з людьми на будь-які (запрограмовані) теми російською, українською та англійською мовами, рухає руками, головою, корпусом, невербально висловлює емоції. На грудному екрані виводиться різний рекламний контент. Її «запрошують» на роль спікера, ведучою презентацій, конференцій, дитячих свят, банкетів або шоу. Якщо ведучий-людина забуває свої слова, Kiki здатна йому підказати. На виставках вона відповідає на питання, розповідає про компанію та її послуги і товари, консультує. Воліють її використовувати ювелірні компанії і агентства нерухомості. У АЛЛО Kiki розповідала про нові моделі телефонів, допомагаючи зробити вибір. Для цього під кожного замовника пишеться програма, яка закладається в робот.

Робот-фотограф Rbot 100 чудово виступає в ролі промоутера. Він розвозить рекламні листівки, пропонує людям зробити спільне фото, а поки вони роздруковуються, гостям пропонуються товари/послуги. Фото можна запропонувати відправляти електронною поштою, щоб таким чином зібрати базу адрес.

Сервісні роботи типу AR-D відрізняються тим, що можуть управлятися оператором віддалено: людина може провести презентацію продукту через інтерфейс робота, виступити на нараді або конференції. При цьому робот відтворює аудіо і відео, а оператор бачить і чує все, може спілкуватися з учасниками. На відміну від Skype-конференції, робот може щось зробити і сам по собі утримує увагу. Також такий дроїд веде записи і відправляє оператору.

За принципом телеметрії працює і ROBOTMAX від компанії «Інтерактивні медіасистеми»: ним віддалено керує оператор, розмовляючи з клієнтами «вустами робота». Багато компаній замовляють також нанесення свого логотипу на робота, який спрацьовує як інтерактивний стенд і часто потрапляє на селфі. Українці позитивно сприймають навіть акторів в роботизованих костюмах, що обходиться дешевше.

Окрім ростових, на заходах добре працюють розважальні роботи. Часто це просто програмовані іграшки, які створюють шоу, програють музику або танцюють і привертають увагу дітей та їхніх батьків, як Alpha 1Pro, UBTECH STORMTROOPER. Поки діти захоплено грають в робофутбол або робосумо (настільна гра, де діють роботи), їм зручно вручати промопродукцію. Без таких ігрових роботів не обходиться жодний великий освітній або розважальний захід для дитячої цільової аудиторії.

Роботи-офіціанти. Роботи, які замінять обслуговуючий персонал сфери громадського харчування, - це теж вже не майбутнє, а сьогоднішній день. Втім, в Україні такі роботи застосовуються скоріше в маркетингових цілях, для WOW-ефекту. Найпростіший бармен Makeblock здатний налити напій. Rbot 100 вміє подавати напої та снеки на заходах. Його можна запрограмувати, щоб під'їхати до столика, привезти електронне меню, прийняти замовлення і передати його на кухню, а потім привезти замовлення до потрібного столика. Як пам'ятаємо, відповідати на стандартні запитання відвідувачів і спілкуватися з ними Rbot 100 теж може. Поки жоден ресторан не зважився придбати робоофіціанта, але замовляють на банкети і дні народження його часто, каже Крижанівська.

Пропонується в оренду навіть така дивина, як робокаса ARC-70 з функцією розпізнавання осіб - заміняє касира: зважує, приймає гроші і карти, дає чек. Спілкується голосом, підказує, запам'ятовує постійних клієнтів. Для маркетолога це теж знахідка: робот збирає інформацію про переваги клієнтів.

Офісні роботи. Згідно з глобальним прогнозом EY, 47% професій в розвинених країнах світу з великою ймовірністю будуть автоматизовані протягом найближчих 20 років. Офісні роботи вивільняють час цінних співробітників для більш складних і нестандартних завдань. Програми-боти обробляють електронні документи, моніторять онлайн-ресурси, готують звіти. Так, американські експерти вважають, що вся технічна юридична робота буде повністю автоматизована в найближчі 5-10 років. Відомий український бот-юрист PatentBot застосовується для автоматичної перевірки торгових марок і подачі заявок на реєстрацію.

На фондовому ринку, в інвестуванні вже сьогодні велика частина операцій здійснюється не людиною, а комп'ютером. Робот-едвайзер здатний визначити потреби клієнта і його схильність до ризику, підібрати для нього інвестиційну стратегію і самостійно втілювати її в життя, купуючи і продаючи цінні папери на фондовому ринку. Лідерами цього ринку є американські Wealthfront і Betterment.

Освітні роботи. Якщо у «доросле» виробництво роботизація та інші інновації впроваджуються повільно, то освітня робототехніка останніми роками в Україні розвивається інтенсивно. У всіх великих містах відкрилися мережеві школи і технічні студії, створивши попит на вивчення робототехніки. Для підприємців із середніх і малих міст ніша ще вільна. Крім освітніх послуг, українці також активно створюють і просувають освітні продукти для навчання робототехніці: навчальні набори «Ботеон», «КіберКодер». Також роботів-консультантів починають використовувати як вчителів. Експерти впевнені, що через 10-15 років діти, які сьогодні вивчають робототехніку, не обійдуться без роботів у бізнесі.

Медичні роботи. У фармкомпаніях роботизовані комплекси можуть застосовуватися для відбору, сортування, пакування медичних препаратів, вони забезпечують високу точність зважування субстанцій і не чутливі до стану повітряного середовища. У KUKA є спецроботи Swisslog Healthcare для лікарень і аптек. Їхнє завдання - комплектація, транспортування, видача ліків. Українська мережа аптек використовує роборуку для комплектації інтернет-замовлень. Роботи, які проводять хірургічні операції, в Україні поки що не затребувані. Зате дуже перспективні роботизовані установки, що використовують адитивні технології - вид 3D-друку, при якому шари металевого або керамічного порошку нарощуються за заданою формою. Так створюються індивідуальні зубні і суглобові протези.

Дослідження McKinsey «Майбутнє, яке працює: автоматизація, зайнятість і продуктивність» розглянуло 800 професій і виявило, що близько половини завдань, які виконуються робітниками, можна автоматизувати. За прогнозом McKinsey, в США найближчими десятиліттями буде автоматизовано до 60% фабрично-заводських операцій. А люди все частіше будуть грати роль контролерів роботів, менеджерів, а не працівників з вузькою спеціалізацією.

Отже, у сфері послуг в Україні роботи поки поширені мало, що дозволяє ефектно використовувати їх з маркетинговою метою для привернення уваги клієнтів. При цьому функціональність роботів досить висока, щоб замінити ними промоутерів і продавців-консультантів, а значить, зі здешевленням «розумної техніки» попит на неї буде однозначно зростати.